Herdenking 75 jaar Market Garden

Stichting Heemkunde Malden en herdenking WO II

Op 17 september 2019 is het 75 jaar geleden dat het dorp Malden na 4 jaar bezetting door het Duitse leger werd bevrijd door de Geallieerden. Malden werd tijdens de Operatie Market Garden samen met de andere kerkdorpen Heumen, Nederasselt en Overasselt bevrijd.  Wat velen niet of onvoldoende weten is dat het dorp Malden zowel tijdens de bezetting, de geallieerde invasie, maar ook tijdens de zogeheten “Operation Veritable” bij al deze fasen een belangrijke strategische rol heeft gespeeld op het strijdtoneel van deze oorlogsoperatie.

Voor onze activiteiten die gepland staan in september van dit jaar zouden we graag nog foto’s’, films, dagboeken en krantenartikelen ontvangen. Op die manier kunnen we vastleggen welke indruk deze oorlogsperiode bij onze inwoners hebben gemaakt.

Ook persoonlijke verhalen willen wij graag met u vastleggen voor ons documentatiecentrum. Heeft u waardevolle informatie die u met ons wilt delen, neemt u dan contact op via email info@heemkundemalden.nl