Stichting Heemkunde Malden toont unieke foto’s over Malden tijdens de Tweede Wereldoorlog en bevrijding!

Het dorp Malden vervulde tijdens de beide operaties “Market Garden”, september 1944 en  de operatie “Veritable” begin 1945  best wel een beetje een strategische rol zou men achteraf met de kennis van nu kunnen vaststellen.

In het verleden zijn er foto’s gemaakt tijdens en na de Tweede Wereldoorlog waarop duidelijk te zien is hoe de situatie er destijds feitelijk uit zag. Uit eigen kennis en ervaring  zullen een aantal mensen, die verhalen gehoord hebben van hun ouders of grootouders, hierbij een toelichting geven en herinneringen ophalen.

Bij het zien van deze nieuwe serie foto’s die de Stichting Heemkunde Malden heeft kunnen toevoegen aan haar collectie, komt er misschien ook een verhaal bij u op dat u met ons wilt delen.

Wij zijn ook benieuwd op welke wijze u de vrijheid na de oorlog beleefd heeft en wat vrijheid vandaag voor u betekent!

Graag nodigen wij u uit voor deze speciale “herinneringsbijeenkomst”, waar zowel enkele personen worden geïnterviewd die in eerdere publicaties aan het woord kwamen , als een aantal nieuwe verhalen worden gepresenteerd. De avond is gratis toegankelijk voor leden en niet-leden.

Maandagavond 30 september 2019

Aanvang:  20.00 uur

Einde avond: 22.30 uur

Locatie: MFC Maldensteijn

Kerkplein 8 te Malden

Graag nodigen wij u uit voor deze bijzondere avond.