Koninklijke onderscheiding voor Petra Thijssen

Wij zijn er bijzonder trots op onze lezers te kunnen melden dat Onze secretaris/penningmeester mevrouw Petra Thijssen bij gelegenheid van de eerste Koningsdag is benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Deze onderscheiding werd haar uitgereikt op 25 april jl. uit handen van onze burgemeester Paul Mengde. Een benoeming in de Orde van Oranje Nassau wordt aan iemand uitgereikt die blijk heeft gegeven van bijzondere verdiensten  jegens de samenleving. Dit laatste is bij Petra zeer zeker het geval. Onze burgemeester omschreef haar bij meerdere activiteiten als “ een spin in het web”. “Petra Thijssen zet zich al 25 jaar in voor de dorpsgemeenschap in Malden en omgeving”.

Hij noemde haar ook van bijzondere waarde voor de Stichting Heemkunde Malden. Binnen deze stichting heeft zij tot op heden diverse bestuurlijke functies vervuld. Daarnaast gebruikt zij haar organisatorische talenten voor de organisatie van diverse tentoonstellingen en lezingen en niet te vergeten de redactie van dit blad, waarvoor zij al meer dan 15 jaar zorgt voor de redactie en uitgifte.

De burgemeester: “Zij is het boegbeeld als het gaat om de organisatie en viering van Koninginnedag en nu Koningsdag in Malden. Bijzonder is dat zij vanaf de oprichting van het Oranje Comité in Malden onafgebroken de functies van voorzitter, secretaris én penningmeester heeft vervuld. In de periode dat het Oranje Comité gelieerd was aan de Stichting Malden Promotion heeft Petra Thijssen een grote bijdrage geleverd als penningmeester en later als voorzitter/secretaris bij de organisatie van de doortocht van de Nijmeegse Vierdaagse. Zo is zij als afgevaardigde van de Stichting Heemkunde Malden benoemd tot lid van het coördinatieteam van het Erfgoedplatform Heumen en vervult ze haar organisatorische en bestuurlijke taken bij de Commissie Grondzaken van het Wijkplatform Hoogenhof in Malden met verve”.

Wij sluiten ons graag aan bij deze welverdiende complimenten.

Jacques Pouwels

Voorzitter Stichting Heemkunde  Malden